Oldaltérkép OldaltérképImpresszum Impresszum
Tudja Ön, hogy együtt dolgozik olyan munkatársaival, akik nélkül önnek nem lenne munkahelye, bárhol is dolgozik? Tudja-e ön, hogy ez a szektor a nemzeti össztermék 7%-át állítja elő és a munkaképes lakosság több mint 10%-át foglalkoztatja? Ha érdekli, lapozzon tovább >>
Home Szabadegyetem
15 | 05 | 2025
Szabadegyetem
Cikksorozatot indítottunk PDF Nyomtatás E-mail


BLOG-OIP
Cikksorozatot indítottunk

Több mint huszonöt év előkészület után bőven van mondanivalónk. Számos cikkel készültünk: 
Hamarosan
  • Mit kell mérni a létesítménygazdálkodási szolgáltatásoknál
  • A létesítménygazdálkodási szolgáltatások típusai
  • A szolgáltatási esemény
  • A létesítménygazdálkodási szolgáltatások mintavételezéses ellenőrzése
  • Hogyan készüljünk fel a szolgáltatások minőségének mérésére
  • Allan Turing kapcsán az AI-ról
  • .....

    A cikkek átlagosan három hetente jelennek meg.
    Ha érdeklődik, iratkozzon fel hírlevelünkre.!
    Figyelje Facebook és Linkedin oldalunkat is!
 
A létesítménygazdálkodás fogalma PDF Nyomtatás E-mail


BLOG-OIP
Mi is a létesítménygazdálkodás? - fogalommagyarázat

Az előző cikkben egy nemrég lefolytatott világméretű kutatás alapján áttekintettük mi az általános szakmai vélekedés a létesítménygazdálkodás fogalmáról.
A létesítménygazdálkodást tekintve számtalan eltérő értelmezéssel találkozunk. Az eredeti kifejezés a „facility management" vagy „facilities management" eredete is homályos, sok különböző magyarázat létezik.

Bővebben...
 
A létesítménygazdálkodás fogalmának értelmezése egy friss felmérés alapján PDF Nyomtatás E-mail


BLOG-OIP
A létesítménygazdálkodás fogalmának értelmezése egy friss felmérés alapján

A jómúltkoriban egy érdekes cikk jelent meg a LinkedIn-en, amely az ott az utóbbi években eluralkodott terjedelmes semmit mondástól és öndicsérettől némiképp eltér. Ez Steven Ee IFMA-Fellow egyik cikke a létesítménygazdálkodás általános értelmezéséről. Egy felmérésben azt vizsgálták, a válaszadók hogyan ítélik meg, hogy a szervezetben, ahol dolgoznak, mennyire tudatos és egységes a létesítménygazdálkodás felfogása. A kérdőív egyszerű volt.

Bővebben...
 
A létesítménygazdálkodási szolgáltatások minőségbiztosítása 1/6 PDF Nyomtatás E-mail


BLOG-OIP
A létesítménygazdálkodási szolgáltatások minőségbiztosítása

A szolgáltatások mérésénél általában ugyanazokkal a problémákkal nézünk szembe.

Ezek közül a leggyakoribb, hogy a szolgáltatásokkal való elégedettséget azonosnak tekintik a szolgáltatás minőségével, mondván, ha elégedett a kedves ügyfél, akkor biztos jó is az úgy. A gond akkor jön, ha a leszállított szolgáltatásokkal nem elégedettek a szolgáltatást igénybe vevők. Jó, jó, hogy elégedetlenek, de pontosan mivel is?

Tegyük fel, hogy a vállalati ebédlőben kelkáposztafőzeléket szolgálnak fel. Azt is tegyük fel, hogy a kelkáposztafőzelék minőségét objektív eszközökkel mérik és a méréseket dokumentálják (általában nem így van). Nyilvánvaló, hogy aki nem szereti a kelkáposztafőzeléket, az azzal mindig elégedetlen lesz, függetlenül annak mért minőségétől.

A minőségérzet (a vevői elégedettség) jelentősége alapvető, de a közvélekedéssel ellentétben önmagában nem kifejező, csak a szolgáltatás mért és dokumentált minőségével együtt kiértékelve, azaz e kettőt összevetve tudhatjuk meg, hogy mivel is volt a szolgáltatást fogadó elégedett vagy elégedetlen és mennyire.

A következő cikkekben sorra vesszük azokat a tényezőket, módszereket, meggondolásokat, amelyeket használva képesek lehetünk ténylegesen is irányítani a szolgáltatásokat.


czj

 
HFMC 2020 előadásai PDF Nyomtatás E-mail
 
László Miklós előadása az
ISO létesítménygazdálkodási szabványokról a HFMC 2020 létesítménygazdálkodási konferencián

Screenshot 2020-12-03 at 16.26.35

online-offline
További részletek: www.fmkonferencia.hu
A
 konferencia promóciós videóit a a konferencia Facebook oldalán tekinthetik meg.


Bővebben...
 
« ElsőElőző12345678KövetkezőUtolsó »

1. oldal / 8