Oldaltérkép OldaltérképImpresszum Impresszum
Tudja Ön, hogy együtt dolgozik olyan munkatársaival, akik nélkül önnek nem lenne munkahelye, bárhol is dolgozik? Tudja-e ön, hogy ez a szektor a nemzeti össztermék 7%-át állítja elő és a munkaképes lakosság több mint 10%-át foglalkoztatja? Ha érdekli, lapozzon tovább >>
Home Szabadegyetem
09 | 11 | 2025
Szabadegyetem
Sokszor az ellenőrzés fontosabb, mint maga a szolgáltatás 5/6 PDF Nyomtatás E-mail


BLOG-OIP
A létesítménygazdálkodási szolgáltatások mintavételezéses ellenőrzése

Mint láttuk az előzőekben, a leszállított szolgáltatásokat minőségileg és mennyiségileg egyaránt ellenőrizni kell. Sokszor az igen nagyszámú szolgáltatási esemény miatt a teljes körű, azaz minden egyes szolgáltatási eseményre kiterjedő ellenőrzés igen nagy munkával járna, költsége a legtöbb esetben összemérhető lenne magának a szolgáltatásnak a költségével.

Vannak olyan szolgáltatások, amelyeknél ez indokolt, ezek a szervezetileg kritikus szolgáltatások, amelyeknél a szolgáltatás kimaradásával vagy rossz minőségével okozott kár akkora, hogy sokszor eltörpül a szolgáltatások tételes ellenőrzése még oly nagy költsége mellett.

A létesítménygazdálkodási szolgáltatásoknál azok jellege miatt ilyen ellenőrzésre legtöbb esetben sem lehetőség, sem szükség nincs, ezért a szolgáltatások minőségi és mennyiségi teljesítését nagymintán kell elvégezni.

A mintavételezésről és a szükséges eljárásokról az MSZ EN 13549 szabvány nyújt útmutatást, többek között. Senkit ne zavarjon meg, hogy az egy takarítási szabvány, az eljárás általános érvényű. A szabvány C1 táblázata tartalmazza a tételek számától függő megkívánt minimális mintanagyságokat.

A táblázat értelmezése:
  • A tétel jelentése a vizsgált szolgáltatási események száma, például egy adott idő-szak alatt (ez általában egy hónap) az azonos típusú biztonsági berendezéseken elvégezett azonos karbantartási munka, felbontva azokat egyes munkafázisokra.
  • A mintanagyság jelentése az összes szolgáltatási esemény közül hányat kell leg-alább ellenőrizni, hogy a kapott eredményjellemző legyen a teljes halmazra, azaz az összes szolgáltatási eseményre.

Az összes szolgáltatási eseményből, a tételből, a mintákat véletlenszerűen kell meghatározni. Ennek előfeltétele, hogy valamennyi szolgáltatási esemény egyedileg kell, hogy azonosítható legyen. Ez megelőző karbantartásnál lehet maga a berendezés. Az egy csoportba tartozó berendezéseket egyedi azonosítóval kell ellátni. Ez utóbbi egyre inkább teljesül is.

Maga a szabvány több mint húsz éve jelent meg. Hallottak már róla?

A szabvány által leírt módszereket érdemes leegyszerűsíteni, a végeredményben az eltérés alig lesz kimutatható. A tapasztalat azt mutatja, hogy a szolgáltatások minőségét egyáltalán nem ellenőrzik, ennél egy statisztikailag nem teljesen korrekt ellenőrzés is sokkal, de sokkal jobb.

czj

 
World FM Day 2025 PDF Nyomtatás E-mail


global-fm-trans-small

bmelogo

hfms-logo-szovegnelkul-100x41
WFMD25 Logo Horizontal English RGB-small

CEU központi épület
1051 Budapest, Nádor utca 15. 
N13 307/a terem
A létesítménygazdálkodási szolgáltatások fenntarthatósága
online-offline 1

2025 május 14. 9:30 - kb. 13:00
A részvétel díjtalan

A személyes részvétel betelt, kérjük online vegyenek részt a konferencián.
Az online részvételi link
https://livebroadcast.hu/world-fm-day-2025.php

Slide1
Slide21


A konferencia programja

Támogatóink

ReWellLogo szines kor2x
Rewell Consulting



 
A létesítménygazdálkodás alapjai: cikksorozat PDF Nyomtatás E-mail


BLOG-OIP

Több mint huszonöt év előkészület után bőven van mondanivalónk:
Hamarosan
  • Hogyan készüljünk fel a szolgáltatások minőségének mérésére
  • Allan Turing kapcsán az AI-ról
  • .....

    A cikkek átlagosan havonta jelennek meg.
    Ha érdeklődik, iratkozzon fel hírlevelünkre.!
    Figyelje Facebook és Linkedin oldalunkat is!
 
World FM Day 2025 programja PDF Nyomtatás E-mail


global-fm-trans-small

bmelogo

hfms-logo-szovegnelkul-100x41
World FM Day 2025
A létesítménygazdálkodási szolgáltatások fenntarthatósága
online-offline 1

CEU, 1051 Budapest, Nádor utca 15.
N13 307/a terem
2025 május 14. 9:30 - kb. 13:00
A részvétel díjtalan


A konferencia programja 9:30    Köszöntő: Czerny József

           Moderátor: Gohér István

9:35    HFMS Study Award
           
Bíró Gábor, Sívó Roland
9:55    A fenntarthatóság fogalma, ESG
           
Csomortáni Tünde
10:10  Szabványismeret: az ISO 41000 sorozat újdonságai
           
László Miklós
10:25  Környezetvédelmi jog, ESRS, EU szabályozás
           
dr. Gaál Judit
10:40  Hulladékgazdálkodás
           
Ferenczi Attila
10:55  A WELL Health-Safety minősítés (x)
           
Kurucz Regina 

11:05 Kávészünet

11:35 Víz- és szennyvízgazdálkodás
         
dr. Szánthó Zoltán
11:50 Fenntartható takarítási szolgáltatások
         
Ritz Tibor
12:05 LCC és LCA - mi ez és miért fontos?
       
  dr. Szalay Zsuzsa
12:20 A beépített karbon - mi ez és miért fontos tudnunk róla?
          
V. Nagy Zoltán
12:35 Pódiumbeszélgetés
         
a konferencia előadói és résztvevői

13:20 
(kb) A konferencia zárása

----------------------------------------------------------------------------
2025 őszén indul a BME MTI - HFMS új képzése

Fenntartható létesítménygazdálkodási szolgáltatások

Figyelje hírlevelünket!
----------------------------------------------------------------------------




 
A létesítménygazdálkodás fogalma PDF Nyomtatás E-mail


BLOG-OIP
Mi is a létesítménygazdálkodás? - fogalommagyarázat

Az előző cikkben egy nemrég lefolytatott világméretű kutatás alapján áttekintettük mi az általános szakmai vélekedés a létesítménygazdálkodás fogalmáról.
A létesítménygazdálkodást tekintve számtalan eltérő értelmezéssel találkozunk. Az eredeti kifejezés a „facility management" vagy „facilities management" eredete is homályos, sok különböző magyarázat létezik.

Bővebben...
 
« ElsőElőző12345678910KövetkezőUtolsó »

1. oldal / 10