 |
A szolgáltatási esemény
A megelőző szolgáltatások és az eredményorientált szolgáltatások a gyakorlatban sokszor összemosódnak. Igen gyakran az eredményorientált szolgáltatásoknál is műveletsorokat írnak elő, nagyon jellemző ez a takarításnál, amikor ellenőrizni és minősíteni azokat csak a végeredménnyel lehet.
Fontos fogalom a szolgáltatási esemény, amelyet a szakirodalom és a gyakorlat egyaránt sokféleképpen nevez meg.
A legtöbb szolgáltatás = szolgáltatáscsoport.
Ilyenek például a biztonságtechnikai szolgáltatások, amelyeket nem véletlenül használunk többes számban, mivel számtalan külön-külön szolgáltatásból állnak össze, de ugyanígy ilyen a takarítás is, ami egy szolgáltatáscsoport. Ezért fontos a szolgáltatási esemény fogalma.
A szolgáltatási esemény az az az elemi szolgáltatás, amit jól körül határolhatóan nyújtottak, amit már nem bontunk fel részekre és amely minőségét közvetlenül mérni fogjuk.
Legjobban példákon keresztül lehet megvilágítanunk. Takarításnál többnyire egy jól körül határolt terület tisztaságára vagyunk kíváncsiak, ilyen például egy helyiség, azaz helyiségek tisztaságát minősítjük, megelőző karbantartási szolgáltatásoknál egy-egy berendezés vagy berendezéscsoport karbantartását. Ezek a szolgáltatási események képezik majd annak a halmaznak az elemeit, amelyen a mintavételezéses ellenőrzést elvégezzük.
Ez a módszer ipari környezetben bevett, sőt kötelezően előírják szerződések és többnyire jól működik, gondoljunk csak a repülőgépek karbantartására vagy a felvonóberendezések karbantartásának hatósági szabályozására.
czj
|
|