 |
A létesítménygazdálkodási szolgáltatások minőségbiztosítása
Minden szolgáltatás, így bármely létesítménygazdálkodási szolgáltatás is mindig egy termelési folyamat eredménye. Ez azt is jelenti, hogy a termelő folyamatokban meg-szokott és bevett módszereket lehet a szolgáltatások minőségbiztosításánál használni, természetesen megfelelően alkalmazva, azaz a szolgáltatások eredményességét, minőségét és a követelményeknek való megfelelését is mérni és dokumentálni kell.
A szolgáltatás teljesítményének megítélése során öt fő tényezőt érdemes vizsgálni, amikor erre lehetőség van:
- A hatósági, törvényi, szabvány és a szervezet belső előírásainak való megfelelést (Compliance)
- A szolgáltatás költségét (Cost)
- A szolgáltatás minőségét (Quality)
- A leszállított szolgáltatások mennyiségi megfelelését (Quantity)
- Az időbeli teljesítés megfelelőségét (Timeliness)
Nem biztos, hogy mindig mind az öt tényezőt, jellemzők mérnünk kell, érdemes ezt alaposan átgondolni. Biztos azonban, hogy a mérési eredményeket részletesen dokumentálni kell, főleg pedig könnyen és gyorsan visszakereshetően.
czj
|
|