Oldaltérkép OldaltérképImpresszum Impresszum
Tudja Ön, hogy együtt dolgozik olyan munkatársaival, akik nélkül önnek nem lenne munkahelye, bárhol is dolgozik? Tudja-e ön, hogy ez a szektor a nemzeti össztermék 7%-át állítja elő és a munkaképes lakosság több mint 10%-át foglalkoztatja? Ha érdekli, lapozzon tovább >>
Home Szabadegyetem A létesítménygazdálkodási szolgáltatások minőségbiztosítása 2/6
22 | 06 | 2025
A létesítménygazdálkodási szolgáltatások minőségbiztosítása 2/6 PDF Nyomtatás E-mail


BLOG-OIP
A létesítménygazdálkodási szolgáltatások minőségbiztosítása

Minden szolgáltatás, így bármely létesítménygazdálkodási szolgáltatás is mindig egy termelési folyamat eredménye.
Ez azt is jelenti, hogy a termelő folyamatokban meg-szokott és bevett módszereket lehet a szolgáltatások minőségbiztosításánál használni, természetesen megfelelően alkalmazva, azaz a szolgáltatások eredményességét, minőségét és a követelményeknek való megfelelését is mérni és dokumentálni kell.

A szolgáltatás teljesítményének megítélése során öt fő tényezőt érdemes vizsgálni, amikor erre lehetőség van:
  • A hatósági, törvényi, szabvány és a szervezet belső előírásainak való megfelelést (Compliance)
  • A szolgáltatás költségét (Cost)
  • A szolgáltatás minőségét (Quality)
  • A leszállított szolgáltatások mennyiségi megfelelését (Quantity)
  • Az időbeli teljesítés megfelelőségét (Timeliness)

Nem biztos, hogy mindig mind az öt tényezőt, jellemzők mérnünk kell, érdemes ezt alaposan átgondolni. Biztos azonban, hogy a mérési eredményeket részletesen dokumentálni kell, főleg pedig könnyen és gyorsan visszakereshetően.

czj