 |
A létesítménygazdálkodás fogalmának értelmezése egy friss felmérés alapján
A jómúltkoriban egy érdekes cikk jelent meg a LinkedIn-en, amely az ott az utóbbi években eluralkodott terjedelmes semmit mondástól és öndicsérettől némiképp eltér. Ez Steven Ee IFMA-Fellow egyik cikke a létesítménygazdálkodás általános értelmezéséről. Egy felmérésben azt vizsgálták, a válaszadók hogyan ítélik meg, hogy a szervezetben, ahol dolgoznak, mennyire tudatos és egységes a létesítménygazdálkodás felfogása. A kérdőív egyszerű volt.
|
Bővebben...
|
|
 |
A létesítménygazdálkodási szolgáltatások minőségbiztosítása
A szolgáltatások mérésénél általában ugyanazokkal a problémákkal nézünk szembe.
Ezek közül a leggyakoribb, hogy a szolgáltatásokkal való elégedettséget azonosnak tekintik a szolgáltatás minőségével, mondván, ha elégedett a kedves ügyfél, akkor biztos jó is az úgy. A gond akkor jön, ha a leszállított szolgáltatásokkal nem elégedettek a szolgáltatást igénybe vevők. Jó, jó, hogy elégedetlenek, de pontosan mivel is?
Tegyük fel, hogy a vállalati ebédlőben kelkáposztafőzeléket szolgálnak fel. Azt is tegyük fel, hogy a kelkáposztafőzelék minőségét objektív eszközökkel mérik és a méréseket dokumentálják (általában nem így van). Nyilvánvaló, hogy aki nem szereti a kelkáposztafőzeléket, az azzal mindig elégedetlen lesz, függetlenül annak mért minőségétől.
A minőségérzet (a vevői elégedettség) jelentősége alapvető, de a közvélekedéssel ellentétben önmagában nem kifejező, csak a szolgáltatás mért és dokumentált minőségével együtt kiértékelve, azaz e kettőt összevetve tudhatjuk meg, hogy mivel is volt a szolgáltatást fogadó elégedett vagy elégedetlen és mennyire.
A következő cikkekben sorra vesszük azokat a tényezőket, módszereket, meggondolásokat, amelyeket használva képesek lehetünk ténylegesen is irányítani a szolgáltatásokat.
czj
|
|
|
László Miklós előadása az ISO létesítménygazdálkodási szabványokról a HFMC 2020 létesítménygazdálkodási konferencián

 További részletek: www.fmkonferencia.hu A konferencia promóciós videóit a a konferencia Facebook oldalán tekinthetik meg.
|
Bővebben...
|
 |
Létesítménygazdálkodási alapfogalmak és definíciók
Több mint 15 évvel ezelőtt, 2005 őszén tettük közzé első olyan irányelvet, amely a létesítménygazdálkodás alapfogalmaival foglalkozott. Az akkori irányelv a kidolgozás alatt álló MSZ EN 15221-1:2007 Létesítménygazdálkodás. 1. rész: Szakkifejezések és meghatározásuk szabványon alapult. Maga a szabvány 2018-ig volt érvényben, amikor felváltotta az új MSZ EN ISO 41011:2018 Létesítménygazdálkodás. Szótár szabvány ill. az MSZ EN ISO 41000 szabványcsalád többi tagja. Ez utóbbiak, ellentétben az MSZ EN 15221 szabványsorozattal, magyarul is megjelentek. Az újonnan kidolgozott irányelv célja, hogy feldolgozza és dokumentálja a tizenöt év alatt bekövetkezett változásokat, a létesítménygazdálkodási közösség kezébe egy olyan dokumentumot adva, amely segíthet egységesíteni a használt legfontosabb fogalmakat. A fogalmakat öt fő csoportba soroltuk be: • A létesítménygazdálkodással, mint szervezeti funkcióval kapcsolatos alapfogalmak • Általános alapfogalmak • Erőforrás-kezeléssel kapcsolatos szakkifejezések • Az általános szervezeti működéssel kapcsolatos szakkifejezések • Méréssel kapcsolatos szakkifejezések
Az irányelv bárki számára elérhető, díjtalan és itt tölthető le: http://bit.ly/387NWpC
|
|

 |
Mindenki számára elérhető a BME MTI - HFMS szabadegyetem 2020. április 29-i webináriumának felvétele.
Szerződések szolgáltatási szint megállapodásainak elemzése az MSZ EN ISO 41012 szabvány alapján.
A beszámoló során nyolc élő, valóságos, de anonimizált szerződést elemeztünk az MSZ EN ISO 41012 alapján. Az elemzett szerződések témái:
- Takarítás
- Örzés-védelem és takarítás
- Őrzés-védelem
- Kertészet
- Ivóviz automatán keresztüli szolgáltatása
- Takarítás és karbantartás
- Takarítás
- Klímatechnikai karbantartás
A szerződéseket nyolc munkacsoport dolgozta fel. Az on-line előadás és konzultáció során nyolc előadás hangzott el, megállapításokkal és javaslatokkal. A felvétel itt érhető el bárki számára szabadon és közvetlenül.
|
|
|
|
|
|
2. oldal / 9 |
|
|