|
Amikor az alapító otthagyja az állását, jelzálogot vesz fel a lakására, eladja az autóját, kölcsönkér a barátjaitól vagy aláírja a szindikátusi szerződést a külső befektetőkkel elkezdődik a nagy kaland, a (vállalkozói) élet nagy show-ja: beindul a vállalkozás és a cég belép a "csecsemőkorba". (A vállalati életciklusokról szóló leírást itt találja. Az első lépés, az udvarlás szakaszának bővebb leírását itt olvashatja.)
|
Bővebben...
|
|
A vállalati életciklusok első szakasza nem a cégalapítással kezdődik. Az ügyvéd és a cégbíróság munkáját megelőzi az ötletelés, a gondolkodás, hezitálás. Ha több üzlettárs áll össze, akkor rengeteg kávé, vita, beszélgetés előzi meg az alapítást. Ez az udvarlás szakasza. Ilyenkor csiszolódik az ötlet, befektetői megkeresések követik egymást (a profik roadshow-t tartanak, az amatőrök a barátokat telefonálják körbe), elindul a potenciális szállítói kapcsolatok felvétele, ingatlankeresés stb, stb, stb. (A vállalati életciklusokról bővebben itt olvashat.)
|
Bővebben...
|
Manapság Magyarországon elszaporodtak az önjelölt cégvezetési tanácsadók, az egyetlen „tutibiztos” módszert nyújtó cégépítési guruk. Rengeteg jó ötlettel, módszerrel, eszközzel bombáznak, de mielőtt Ön bármely tanácsot megfogadná, tisztában kell lennie azzal, hogy vajon a vállalkozása az ún. cégéletgörbén éppen hol áll? Ha nem veszi figyelembe ezt az egyszerű szempontot, lehetséges, hogy a javasolt módszer épp az ellenkező hatást fejti ki és növelés helyett cégérték-rombolás lesz a következménye.
|
Bővebben...
|
|
A Haszon magazinnak fut egy sorozata, amit soha nem mulasztok elolvasni. Richard Branson a Virgin csoport tulajdonosa ír a saját életéről, üzleti sikereiről, ülzeti hitvallásáról. Nem mondom, hogy mindennel egyet értek, de szimpatikus a hozzállása, az üzleti szemlélete. A legutóbbi, a vezetésről, a delegálásról szóló cikkének minden szavával egyetértek, magam sem tudnám jobban megfogalmazni:)
|
Bővebben...
|
|
|
|
|
1. oldal / 2 |