Oldaltérkép OldaltérképImpresszum Impresszum
Tudja Ön, hogy együtt dolgozik olyan munkatársaival, akik nélkül önnek nem lenne munkahelye, bárhol is dolgozik? Tudja-e ön, hogy ez a szektor a nemzeti össztermék 7%-át állítja elő és a munkaképes lakosság több mint 10%-át foglalkoztatja? Ha érdekli, lapozzon tovább >>
Home Hírek -News Útmutató a koronavírus felkészültség kiértékeléséhez és a teendők meghatározásához
31 | 03 | 2020
Útmutató a koronavírus felkészültség kiértékeléséhez és a teendők meghatározásához PDF Nyomtatás E-mail


Letölthető útmutató
a koronavírus
elleni védekezésre való felkészülés kiértékeléséről
Létesítménygazdáknak, létesítménygazdálkodási szolgáltatóknak, épületüzemeltetőknek és mindenki másnak.

A koronavírus járvány okozta kockázatok kezelésére fel kell és lehet készülni és még mindig nem késő.
Összeállítottunk egy egyszerűen használható kockázatfelmérő űrlapot, amelyet kitöltve gyorsan meg lehet itélni egy-egy szervezet és létesítményei, épületei pandémiás kockázatait, rendszerezhetjük a szükséges teendőket, követhetjük a felkészülés előrehaladását és mindezt számszerűsítve is kiértékelhetjük, azaz az előrehaladást egyszerűen mérhetjük is.

Az űrlap bárki számára letölthető ezen a linken

Új, javított v2.1-es verzió, 03.18.21:00-tól, köszönjük az észrevételeket.
Ha még a v1-es vagy v2-es verziója van és nem kapott tőlünk e-mail-t, kérjük írjon nekünk!

A módszert folyamatosan továbbfejlesztjük és az új verzió megjelenéséről értesítést küldünk mindenkinek, aki letöltötte az előzőt.
Hogyan lehet a felkészültség mértékét kiértékelni?
(
Nem olyan bonyolult, mint amilyennek tűnik.)


  • Negyvenkét olyan intézkedést, eljárást azonosítottunk, amelyeket érdemes mérlegelni a felkészülés során és ezeket öt nagy csoportba foglaltuk össze:
    • Az épület, helyszín ellenőrzés alatt tartása
    • Takarítási szolgáltatások irányítása
    • Feliratok és oktatás
    • Dolgozói viselkedés
    • Üzletmenet folytonosság
  • Az értékelési kérdőív összefoglalja a lehetséges megelőzési és szabályozási intézkedéseket, amelyek segíthetnek a munkahelyek COVID-19 betegséggel való megfertőződését megakadályozni. Érdemes ezeket a meglévő kockázatértékelési politikákkal együtt alkalmazni, ha vannak ilyenek.
  • Nem minden intézkedés alkalmazható minden épületre és lehetnek olyan különleges helyi körülmények, amelyeket egyedileg kell megfontolni és kiértékelni.
  • A kiértékeléshez szükség lehet adatokra a szervezeten vagy az ellátási láncon belüli más érdekelt felektől, például a munkavédelmi, a HR, a takarítási, a biztonsági felelősöktől vagy egyes speciális terek ismerőitől.

Minden szabályozási intézkedéshez két elemet kell megfontolni (lásd alább és a letölthető kiértékelő táblázat elején a példát), amelyeket hatásnak és alkalmazásnak neveztünk el. Mindkettő a kiértékelő táblázat egy-egy kitöltendő mezője.
- a hatás mező értéke tükrözze a bevezetendő intézkedés becsült hatását az adott helyszínre,
- az alkalmazás mező értéke pedig azt adja meg, hogy az adott intézkedést az adott pillanatban mennyire tartjuk hatékonynak, működőképesnek.

Érdemes a kiértékelést legalább hetente felülvizsgálni, hogy a kormányzati intézkedésekkel összhangban legyen és kövesse az egyes helyszíneken már meghozott intézkedések eredményét.

A hatás pontszáma
1 = ha úgy ítéli meg, hogy az intézkedésnek a koronavírus helyszínre gyakorolt hatása alacsony,
2 = ha a hatást közepesnek értékeli
3 = ha a hatást magasnak ítéli meg

Az alkalmazás pontszáma
1 = ha úgy ítéli meg, hogy az intézkedés, szabályozás JELENLEGI alkalmazása alacsony szintű
2 = ha részben bevezetett és
3 = ha úgy ítéli meg, hogy szabályozás jól alkalmazott és beépült a gyakorlatba.
0 = ha az adott szabályozás nem alkalmazható vagy ha lehetetlen bevezetni.

A letölthető kérdőív elején az első ajánlott intézkedésre találnak egy példát a fenti értékek meghatározására.

Várjuk szíves észrevételeiket az info(kukac)hfms.org.hu e-mail címen.

Javasoljuk hívja fel ismerősei, kollégái figyelmét az útmutatónkra.