Vállalati felmérés a változásokról Nyomtatás

A változás az egyetlen dolog, ami állandó. A magyar cégvezetők többsége azonban nem a kihívással, hanem a krízissel, az anyagi veszteséggel azonosítja. Azt is belátják azonban, hogy nincsenek felkészülve rá, ugyanakkor „házon belül”, saját erőből kezelik. Szakértő segítségét többnyire csak akkor kérik, ha egyszer már alaposan megütötték a bokájukat.

Solti&Partners Consulting által készített felmérés szerint a cégek kétharmadának volt jelentős mértékű változás a közelmúltban.

A cégvezetők majdnem fele közölte, hogy krízishelyzetet okozott a változás. Jól látszik, hogy az esetek majdnem felében negatív tényezőkkel járt a változás mind a cégre, mind pedig a dolgozókra nézve. Ezt befolyásolhatta az is, hogy a válaszadók majdnem kétharmadának (62,9%) egyáltalán nincs, vagy inkább kismértékű gyakorlata van az ilyen típusú változások kezelésében. A válaszadók leginkább saját és munkatársaik (tehát belső) tudását hasznosították a változások kezelésében, és külső segítséget leginkább a kommunikáció és a menedzsment területén érezték volna hasznosnak igénybe venni: „Majd azt én tudom!”

 

A felmérésről és a kérdőív kiértékeléséről bővebben a cég honlapján olvashatnak.

További írások változásmenedzsment témában Berta Zsolt változásmendzser blogján.